Děláš nebo neděláš marketing?

Když jsem se na Facebooku ptala, co vlastně bylo tím impulsem, že se lidé pustili do práce na sobě právě se mnou, dostala jsem spoustu krásných odpovědí, které mě nejen potěšily, ale utvrdily v tom, že moje cesta je prostě přirozeně dávat vědět o tom, co dělám, co funguje, z čeho jsem já sama nadšená.

Objevilo se však i pár reakcí v tom smyslu, že se ptám jen proto, abych si vylepšila marketing a zvýšila zisky. 🙂 Tak mi přijde fajn to vyjasnit.

Proč jsem tu otázku vlastně položila?

Chci předat správu sociálních sítí asistentce, která se o ně bude starat, a ta mi jako jednu z mnoha otázek položila právě tuhle, což je samozřejmě dobře, protože tím ukazuje svoji znalost a kompetence. Ovšem já jsem jí na to neuměla přesně odpovědět, tak jsme se domluvily, že se jednoduše zeptám. Razím heslo: „Lína huba, holé neštěstí.“ a v životě mi ušetřilo spoustu času, energie a nedorozumění.

Proč chci předat správu svých sociálních sítí?

Je to jednoduché. Mě hrozně nebaví věnovat čas a energii distribuci obsahu, který tvořím. Miluju psaní článků, natáčení podcastů, videí, tvorbu kurzů, vytváření nových esencí a mluvení či psaní o jejich úžasných vlastnostech, ale čím dál míň mě baví starat se o to, abych to někde zveřejnila.

Proto na mé pracovní FB stránce zveřejňuju mnohem méně věcí, než aktuálně dělám a objevují se často jen na mé osobní stránce, což je škoda.

Když si uvolním ruce v tom, že se o tu distribuci obsahu postará někdo jiný, budu mít zase víc času na tvorbu samotnou a možná byste byli překvapení, kolik nápadů na články, videa nebo kurzy čeká na nejrůznějších papírcích nebo poznámkách v počítači. Jsou jich desítky a velmi pravděpodobně na spoustu z nich nikdy nedojde, protože bych se musela rozkrájet nebo rezignovat na osobní život a ani jedno nemám v úmyslu. 🙂

Miluju svoji práci a i dál chci dělat to, co mě baví a vám pomáhá, a proto je potřeba udělat si to tak, aby to fungovalo a já měla prostor pro to, co je opravdu moje. Mám kolem sebe úžasný tým žen, které se starají o věci, které umí lépe než já a baví zase je (technikálie, distribuce podcastu a teď i ty sítě) a díky tomu mě moje práce může pořád těšit.

Takže jestli někdo měl ujímání z toho, že si dělám marketing, tak bych ráda připomněla to, co si možná neuvědomuje, že každý, kdo pracuje sám za sebe a dává o své práci vědět, tak samozřejmě dělá marketing. A dělá ho buď dobře nebo blbě. Pravdivě nebo lživě.

Když ho dělá špatně, tak mu jeho podnikání skomírá a pokud ho neuživí, bude muset dřív nebo později skončit.

Když ho dělá lživě, tak to dlouhodobě buď nebude fungovat nebo mu to těžko může přinášet dobrý pocit.

Já si dělám marketing po svém. Pravdivě a v souladu se sebou. Když vás to osloví, je to super. Když ne, tak taky, protože pravděpodobně moje tvorba pro vás aktuálně není to pravé a to je taky naprosto v pořádku.

Kdo ví, třeba si letos na podzim najdu čas i na kurz Přirozený marketing, který mám v hlavě už 2 roky, ale prostě na něj zatím nebyl prostor. To víte, zahrada, sázení, stříhání, řezání dřeva, stěhování kamení a pokec se sousedy v hospodě zabírá čas 😃 Ale zahrada je už po těch 3 letech naprosto nádherná ❤️

Barbora Zumotová
Kurzy pro šťastnější život

Jak přijmout svoji matku

Online kurz, ve kterém si uzdravíte váš vztah
s matkou a získate svobodu být sami sebou. 

Vstoupit do něj můžete hned ZDE >>

Znám svoji hodnotu

Online kurz, ve kterém poznáte své kvality, pocítíte svoji hodnotu a naučíte se respektovat sebe tak, že vás budou respektovat i druzí. 

Vstoupit do něj můžete hned ZDE >>

Zdravý osobní rozvoj

Online kurz, ve kterém předám
svoje zkušenosti s osobním rozvojem. Pochopíte, co funguje a co jsou jen slepé uličky. 

Vstoupit do něj můžete hned ZDE >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *